
Veebileht kui virtuaalne ettevõtte nägu
Tänapäeval on veebilehe tegemine oma ettevõttele niivõrd lihtsaks tehtud. IT-teadmistega inimesed saavad sellega vabalt ka ise hakkama, teised pöörduvad tavaliselt mõne IT-teadliku tuttava või ettevõtte poole. Koroonaviiruse levik andis veebilehtede vorpimisele veel vunki juurde ja on selline tunne, et absoluutselt kõikidel ettevõtetel on oma veebileht. Mõnes mõttes on see hea, sest on kliendile justkui kvaliteedi ja usalduse märk, kuid asja pahupool on tohutul hulgal ebakvaliteetsete ja raskesti hallatavate veebilehtede arv internetis. Üldjuhul valitakse veebilehe tegemiseks odavaim lahendus, mis on mõnes mõttes mõistetav. Praeguses keerulises majanduslikus olukorras tuleb ka ettevõtetel teha kärpeid, kuid veebileht on koht, mille pealt kokku ei tohiks hoida. Mõtle veebilehest kui Sinu ettevõtte virtuaalsest visiitkaardist. Kui leht on silmnähtavalt kehvasti tehtud, kliendil on seal raske navigeeruda ning leht avaneb kaua või jookseb tihti kokku, siis jääb kliendile Sinu veebilehe külastusest halb maik suhu ja kaob ka huvi Sinu tooteid või teenuseid soetada. Käesolevas artiklis toome välja, millised veebilehed on Sinu ärile kasumlikud ning millistest suure kaarega eemale hoida.
Veebilehe esmamulje loeb
94% juhtudest on kasutaja esmamulje seotud veebilehe kujundusega. Nagu ka moetööstuses on ka veebilehtede disainil omad trendid ning atraktiivse veebilehe loomiseks tuleb nende trendidega kaasas käia. Tänapäeval on veebilehtede puhul oluline, et värvilahendused oleks omavahel kooskõlas ning tasakaalus. Samuti tuleb vältida liigset infomüra, vältida tuleks lehel liigselt teksti ning erinevaid pilte, animatsioone, gif’e. Tagasihoidlikus ja minimalism on hea veebidisaini kuldvõtmeke.
Pärast ühte halba kogemust on kasutajal 88% väiksem tõenäosus sellele veebisaidile naasta. Veebileht peab olema võimalikult kasutajasõbralik ning lihtsasti navigeeritav. Kogemus on näidanud, et kui kliendile oluline info ei ole kergesti kättesaadav (näiteks e-poe valik), siis klient lahkub lehelt ostu sooritamata.
Ülaltoodud fotol on näha kasutajasõbralikku lehte. Kõikvõimalikud lahtrid on kliendile nähtaval kohal ning kergesti ligipääsetavad.
Siinkohal tasub välja tuua ka lehe laadimisaeg. Eks me kõik tüdime kiirelt, kui veebilehe iga kliki järel pead ootama, kuni leht laeb. Uuringud on näidanud, et jaemüüjad kaotavad aeglaselt laadivate veebisaitide tõttu kuni 2 miljardit dollarit aastas. Kui tõenäoliselt ostaksid Sina midagi veebipoest, kui iga valiku järel pead ootama 3+ sekundit? Tõenäoliselt pöörduksid konkurendi poole üsna kiiresti. Samuti tuleb tänapäeval rõhku panna erinevatele ekraanisuurustele. Veebileht peab ühilduma erinevate seadmetega. Arvutiekraanid on jäänud tahaplaanile ning esile on tõsunud nutitelefonides surfamine. Kui aga veebisait ei ühildu mobiiltelefoni või tahvelarvuti ekraaniga, on väike tõenäosus, et klient Sinu veebilehelt midagi soetab.
Pluginad head ja halvad osad.
Räägime nüüd natuke pluginatest. Mis need veel on? Pluginad ehk „plug-in“ on väiksed pistikprogrammid, või programmide kombinatsioon, mis suurendab Sinu veebilehe funktsionaalsust. Pluginad võimaldavad Su blogile või veebilehele lihtsalt ning üsna odavalt rohkem funktsioone lisada. Kuna paljud pluginad on kas täitsa tasuta või odava hinnaga, on lihtne nendega liialdada. Lahe on ju, kui veebileht on väga funktsionaalne. Siiski kaasneb pluginate kasutamisega palju ohte. Tasuta pluginate puhul puudub kasutajatugi, mis tähendab, et probleemide lahendamine on väga keerukas protsess. Samuti toovad nad kaasa turvaohud, mis teevad Sinu veebilehe haavatavaks häkkeritele. Igal pluginal on oma back-door, mille kaudu saab looja ligipääsu ning pahatahtlikel inimestel on seeläbi üsna lihtne Sinu lehele ligipääs saada. Samuti on pluginad lehele koormaks ning mida rohkem on erinevaid pluginaid Sinu lehel, seda aeglasem see on ja lehe kokkujooksmine muutub tavapäraskes. Allolevatel fotodel on välja toodud hea veebilehe pluginad ning võrdluseks halva veebilehe pluginad.
Hea leht, mis on funktsionaalne ning kasutajasõbralik.
Kehv leht, mille pluginate mass tõmbab alla nii kasutajakogemuse kui ka lehe kiiruse.
Kindlasti oled tuttav sellise vaatepildiga veebilehele minnes. Tihtipeale on selline error just tingitud liigsetest pluginatest, mis lehte kokku jooksutavad. Kui kliendile selline pilt ette tuleb, siis veebilehelt ta ostu sooritada ei saa ning võid ajapikku ilma jääda üsna paljudest klientidest ning seega väheneb ka Sinu tulu.
Lisaks positiivsele kasutajakogemusele, peab hea veebileht olema mugav kasutada ka Sinule kui omanikule. Veebilehe ning veebipoe haldamine ja uuendamine peaks olema lihtne ning kiire tegevus.
Sellisele lehele toodete üles laadimine on paras peavalu. Keeruline on aru saada kuhu ja mida sisestama peab. Ilmselt võtab toodete sisestamine ülaltoodud lehele ikka üsna kaua Sinu väärtuslikku aega.
Alloleval lehel on lihtne ja konkreetne toote andmete sisestamise info. Ise ei pea siin midagi leiutama ning teenuste või toodete lisamine lehele on imelihtne.
Hea kliendikogemus toob Sinu lehele rohkem liiklust ning seeläbi ka rohkem kliente. 61% kasutajatest ütleb, et jagavad teistega halba kogemust, samas kui 70% jagaks oma positiivset kogemust. Teatavasti on suust suhu leviv turundus üks tugevamaid strateegiaid. Müügitulu ja kasumi suurendamiseks ei tasu veebilehe loomisel koonerdada.
Vaata üle meie loodud veebilehed ning rahulolevad kliendid https://missioon.ee/tehtud-tood/. Kui soovid enda ettevõttele luua korralikku ning kasutoovat veebilehte, siis pöördu kindlasti missioon.ee meeskonna poole. Aitame Sul äri viia järgmisele tasemele.
Sinu edu on meie missioon!