Blogi - e-kaubanduse tõus

2020 aasta e-kaubanduse võidukäik ning selle tulevik

09.06.2020 E-äri

Hiljutised uuringud ja kogutud statistika näitab, et möödunud kriis tõi e-poodidesse hüppelise käibekasvu nii Eestis, kui ka mujal maailmas. Räägime lähemalt, millised suunad on e-äri maastikul ning kes on peamised ostlejad ja kuidas Sina peaksid oma äri mudelit suunama.

Eesti E-kaubanduse Liidu kogutud statistika kohaselt kasvas pangalinkidega tehtud maksete käive võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 8 miljoni euro võrra. Eestis kasutatavatest pangalinkidest kuulub 70% e-kaubanduse alla ning ülejäänud on loodud riiklike maksude tasumiseks, mistõttu ei ole kogu käibe kasv ainult e-kaubandusest tulenev, kuid siiski enamik. Seega saame siit välja lugeda päris tugeva e-kaubanduse kasvu, mida on mõõdetud kõikjal maailmas. Sama tõdeb ka Maksekeskus, kellele kuulub umbes 50% kõikidest Eesti e-makselahendustest, nende käive tõusis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga lausa 178%. Lisaks sai Maksekeskus aprillikuus iga nädal vähemalt 100 uuelt ettevõttelt pöördumise sooviga integreerida enda e-poele e-makselahendused.

 

Internetiostude statistika mujal maailmas

USA-s tehtud internetiostude statistika põhjal on prognoositud, et aastaks 2040 tehakse 95% ostudest läbi e-poodide. On fakt, et e-äri avab ettevõtete jaoks uusi uksi ning võimaldab kasvada rohkem, kui kunagi varem. Hetkel moodustavad USAs tehtud internetiostud 10% kogu jaekaubanduse turust ning järgmisel aastal prognoositakse selle tõusu lausa 15%-ni. Need faktid e-äri trendidest maailmas ja Eestis annavad väga hea ülevaate sellest, kuhu me suundumas oleme ning milliseid muudatusi peaksid ka ettevõtted oma ärimudelis tegema.

 

E-kaubanduse põhiline sihtgrupp

Kes on kõige suuremad ostlejad täna? Milleeniumlased ja X-generatsiooni esindajad, seda kinnitavad nii USA kui ka UK-s toimunud hiljutised uuringud. Ning kui võiks ehk arvata, et naised on alati kõige suuremad ostlejad (muidugi oleneb tuleneb see ka sektorist), siis USA-s läbiviidud uuringu kohaselt on seda hoopis mehed, kes kulutavad 28% rohkem kui naised. Samuti tuli uuringust välja, et 48% ostlejatest on kulutanud rohkem kui algselt plaanitud ja valinud ostlemise käigus tooteid juurde. Lisaks selgus ka tõsiasi, et päris paljud ostlejad alustavad šoppamist ühes seadmed ja lõpetavad teises ning seda tuleb ette koguni 85% inimestest. Seega siinkohal tuleb jälgida pingsalt ka enda klientide demograafiat ning seadmete kasutust ja leida põhjuseid, miks kasutatakse üht või teist seadet rohkem. Kokkuvõttes annab see sisendit oma e-poe parendamiseks ja kasutajasõbralikumaks muutmiseks.

 

Milline on Sinu ärimudel täna? Kas see liigub trendidega samas suunas? Kui Sinu äri seisab täna teelahkmel, ega tea täpselt, kuhu poole peaks liikuma, siis võta meiega ühendust ning aitame Sul suunda valida. Kõikidele ettevõtetele ei sobi e-äri selle traditsioonilises e-poe võtmes, kuid ehk on võimalik protsesse automatiseerida ja kasutajale mugavamaks teha ning läbi selle ka ettevõtet edukamaks muuta. Missiooni tiim on valmis Sind aitama!

(Allikad: Eesti E-kaubanduse Liit, Kinsta)