fbpx

Äri digitaliseerimine aitab tõsta efektiivsust

Autor: Kärolin15 september 2020

Paljudel ettevõttel on võetud ühest kohast koduleht, teisest raamatupidamistarkvara ja kolmandast laoarvestus, võib-olla e-poele veel lisaks ka kullerteenuse pakkuja- kuidas see kõik omavahel tööle panna?

Eelkõige oleks tarvis mõelda sellele, mismoodi saaks ettevõte oma tööd efektiivsemaks muuta. Kui täna nõuavad mingid tegevused, mida annaks automatiseerida, mõnelt töötajalt poole või isegi enamiku tema tööajast, tasub kaaluda protsesside automatiseerimist, mis võimaldab hoida kokku tööjõule kuluvat ressurssi. Mõnikord aitab mõne tegevuse automatiseerimine ka töötajal fookust paremini hoida tähtsamatel kohustustel ning ta ei pea oma tähelepanu suunama tegevustele, mis on rutiinsed ja aeganõudvad.

Füüsilise kaupluse ja e-poe koostöö tagaplaanil

Kui ettevõttes on see vajadus olemas, siis tasub kindlasti alustada liidestustest, mis täidavad prioriteetsemaid eesmärke. Näiteks on tihtipeale kõige olulisem laoarvestus, sest kui ettevõttel on füüsiline pood ja sinna juurde luuakse ka e-pood, millest on plaanis luua toimiv müügikanal, siis aitab laoarvestus laoseise ja tooteinfot kiirelt vahendada. Sellisel juhul kaob vahelt ära protsess, kus keegi peaks käsitsi muutma e-poe laoseise. Lisaks aitab see vältida olukordi, kus füüsilise ja e-poe tellimused võivad hakata kattuma, mille tõttu jääb üks klient oma kaubast ilma.

Tihtipeale sisaldab laohaldustarkvara juba ka raamatupidamist. See on kõige mugavam lahendus just seetõttu, et e-poest jõudnud tellimus jõuab kohe ka lattu, kus laoseise korrigeeritakse ja müüdud kaup genereeritakse arveks. Raamatupidaja saab kohe ülevaate toimunud müükidest ning võib kontrollida laekumist. Kui e-poe mahud kasvavad ja kaupa tarnitakse pakiautomaatidesse või kulleriga, siis tasub kindlasti kaaluda ka näiteks automaatsete pakisiltide genereerimist, mis kaotab vahelt käsitsi tellimustelt tarneinfo võtmise. Kui pakisilt genereeritakse automaatselt, siis tekib tellimusele silt, mis on võimalik pakile kohe külge panna või kullerile kaasa anda. Seegi on äärmiselt mugav lahendus, mis vähendab oluliselt mõne töötaja töömahtu.

Millist infot me vajame, et mõista liidestuse olemust?

Sisend, mida on vaja kliendilt, oleneb paljuski ka liidestuse eesmärgist, aga kui võtame ühe tavapärase liidestuse e-poe ja majandustarkvara vahel, siis on meil vaja välja selgitada ettevõtte praeguse süsteemi toimimine ning milline info ja mis suunal peaks hakkama liikuma läbi loodava liidestuse.

Näiteks vajame infot järgmiste detailide kohta:

  • Millist e-poe platvormi ja majandustarkvara kasutatakse?
  • Kuidas käib täna toodete ja kategooriate haldus?
  • Kas tulevikus peaks kogu toodete haldus jääma majandustarkvarasse või on soov mingi osa haldusest jätta ka veebi?
  • Kas ettevõttel on ka füüsilisi poode, mis kasutavad sama ladu?
  • Milline info peaks täpsemalt liikuma ning mis suundadel?
  • Kui palju on e-poes tooteid ja kui paljud neist on variatsioonidega?
  • Kui tihti peaks e-poe laoseisu uuendama?
  • Kui tihti peaks uuendama muud infot, mis tuleb majandustarkvarast e-poodi?

Liidestuste puhul lähenetakse väga personaalselt ja selgitatakse välja kogu info liikumise ahel vastavalt liidestuse eesmärkidele ja ettevõtte erisustele. Seetõttu erinevad ka küsimused, kuid laias laastus saame ülaltoodud küsimustega juba üsna hea esialgse ülevaate.

Millele peaks ettevõtja juba varakult mõtlema, et vältida hilisemaid lisaarendustega kaasnevaid muresid?

Esimene asi, mis tuleks kohe teha, on oma e-äri mudel ehk plaan paika panna. Seal on läbi mõeldud eesmärgid, vajadused, sihtgrupp, arenguplaanid. Siis saab liikuda edasi järgmisse etappi, kus hakata valima sobivat platvormi ja partnerit.

E-poe platvormi puhul tuleks kindlasti mõelda läbi, kus hakkab ladu olema, kas omada seda ise või on tarvis tooteid hakata võtma tarnija laost ning mis saab edasi, kui tellimus on tehtud. Kas ettevõttes on inimene, kes hakkab seda kõike haldama või on plaanitavad mahud siiski piisavalt suured, et tuleks luua integratsioon majandustarkvaraga, et protsessid oleks võimalikult automatiseeritud? Siis saab suunduda ka makse- ja tarneviiside valiku juurde, mis peaks siis otseselt tulenema sihtgrupist ehk kas toimetatakse ainult Eestis või on asi rahvusvaheline.

Kui need põhilised punktid on läbi mõeldud, siis on juba oluliselt kergem ka varases staadiumis õigeid valikuid teha, kuid kindlasti on võimalik teha liidestusi ka lisaarendusena, kui olemasolev veebilahendus on teostatud piisavalt kvaliteetselt, et see lisa arendusega kenasti koostööd tegema hakkab.

 

Kui vajad abi või nõu oma äri digitaliseerimisel, kas e-poe ja tarkvara integreerimisel või mõne muu liidestuse jaoks, siis anna meile sellest teada. Oleme usaldusväärne äriabi partner, kes saab aidata Sul mõista keerukaid süsteeme ja leida parim lahendus ning see ka ise teostada. Kui oled oma ettevõttes kas või korra tundnud, et peaks selle teema kohta rohkem uurima, sest vajadus annab tunda, siis võta meiega ühendust ja teeme koos selle esimese sammu!

Pikemalt oleme samal teemal arutlenud ka Veebimajutuse blogis, seega kui tunned rohkem huvi, siis nende väljaandes on pikem ülevaade antud teemal.

 

äri digitaliseerimine digilahendused e-äri e-kaubandus protsesside digitaliseerimine

⭠ Tagasi blogi lehele
Go to Top