Peetril on ettevõte, äriruumid kesklinnas ning kahekohaline arv töötajaid, kuid ometi läheb ta konkurendil Tõnul oluliselt paremini, isegi kui tal puuduvad kõik eelmainitud plussid. Miks? Sest Tõnu ettevõttel on hästi tehtud koduleht.
Hea koduleht täidab mitmeid ettevõttele vajalikke funktsioone, olles korraga nii visiitkaart, pood kui ka töötaja. Suur osa tänapäeva kaubandusest käib läbi veebi ning seepärast on oluline seal endast parim võimalik mulje jätta. Kuid miks läheb Tõnul ikkagi paremini? Milline on hästi tehtud koduleht? Kuidas seda teha?
KUIDAS HEA VEEBILEHT SULLE KASULIK ON?
- Visiitkaart – professionaalne koduleht loob usaldusväärsuse. Klient teeb oma ostu pigem ilusalt ning hästi hooldatult saidilt (kodulehe hooldamise kohta loe meie blogist) kui lehelt, mis näeb välja nagu interneti algusaegadest. Vahet pole, kelle toode tegelikult parem on.
- Müük – hea veebileht suurendab müüki keskmiselt viieteist kuni viiekümne protsendi võrra. Ajal, kui paljud ostlevad viiruse tõttu kodust on see number veel ilmselt tunduvalt suurem. Ehk siis praegusel ajal on hästi tehtud koduleht su ettevõttele eriti oluline.
- Töötaja – koduleht ületab oma töömahus ilmselt kõik töötajad ning ka kulud on kodulehel märkimisväärselt väiksemad. Koduleht ei võta vabu päevi, lapsepuhkust või haiguslehte. Koduleht ei käi kohvi- või suitsupausil. Lisaks, kui koduleht ei tööta ootustele vastavalt, saad sa iga hetk muudatusi sisse viia.
MILLINE ON HEA VEEBILEHT?
- Disain ja funktsionaalsus (user interface ehk UI) – nagu öeldud, siis veebileht on sinu ettevõtte visiitkaart. Seetõttu on oluline, et su lehe disain oleks hoolikalt läbimõeldud, professionaalne ning silmale hea vaadata. Samuti peab leht töötama korrektselt ning kiiresti. Kui mõnele lingile vajutades peab klient üle mõne sekundi ootama, võid kindel olla, et ta su kodulehelt lahkub ning esialgu meeldivana tundunud toote ostmata jätab.
- Kasutajasõbralikkus (user experience ehk UX) – inimesele, kes su kodulehele tuleb, peab kõik olema arusaadav. Kui ta ei saa aru kuidas osta või ei leia klienditoe telefoninumbrit – ära arvasid – ta lahkub. Et enda lehe kasutajasõbralikkuses veenduda, võid kasutada user testing’ut, mis on tänapäeval üsnagi lihtsaks ja eelarvesõbralikuks muutunud. Sellega aitavad sind ettevõtted nagu Sharewell, UserTesting ning UserLytics.
- Mobiiliversioon – väga suur osa inimesi kasutab veebilehtedel käimiseks telefoni, mitte arvutit. Seetõttu on kasulik veenduda, et ka mobiiliversioonis vastab sinu koduleht hea veebilehe tingimustele.
- Kontaktandmed – veendu, et kõik vajalikud kontaktandmed nagu meiliaadressid, telefoninumbrid ning Instagrami ja Facebooki kontod oleksid lihtsasti leitavad. See, et klient sind jälgima hakkaks on peamiselt ikkagi sinu huvides. Füüsiliste ruumide olemasolul ühenda enda veebileht kindlasti ka Google Mapsiga.
- Tegevusele kutsumine – kui su koduleht ei ütle külastajatele, mida tegema peab, siis nad ei teegi midagi. Olgu see ostmine, artiklite lugemine või videote vaatamine – veendu, et su lehe eesmärk oleks selge ja arusaadav.
KUIDAS LUUA HEAD VEEBILEHTE?
Muidugi on võimalus veebileht ise nullist alates programmeerida, kuid tänapäeval ei ole õnneks hea kodulehe jaoks vaja hiiglasuuri infotehnoloogia alaseid teadmisi. Piisab, kui oskad kasutada mõnd spetsiaalselt veebilehtede tegemiseks mõeldud programmi nagu Wix või WordPress.
Loodetavasti oli artiklist kasu ning varsti põrutad Tõnust ja teistest konkurentidest raketina mööda!
Et saada rohkem nippe ning nõuandeid oma ettevõtte kasvatamise kohta, loe ka meie teisi postitusi!