kodulehtede optimeerimine ja SEO mõiste - äriabiagentuur Missioon

Kuidas hinnata oma veebilehe SEOd?

18.06.2020 SEO

Hea koduleht on otsingus leitav ning tehniliselt heas korras. Räägime lähemalt milline leht on hästi optimeeritud ning anname näpunäiteid, kuidas enda veebilehe olukorda hinnata ning mida tähele panna.

SEO ehk kodulehe optimeerimine otsingumootorite jaoks on esmatähtis ja elementaarne, sest aitab olla otsingus leitav ning tuua kodulehele või e-poodi rohkem inimesi läbi orgaanilise otsingu. Ehk mida paremini on tehtud Sinu veebilehe SEO, seda nähtavam oled ka Google otsingus. Täna loodud kodulehed ja e-poed ei tohikski olla optimeerimata, sest ilma selleta, et näe Google Sinu veebilehte ja Sa ei tule ka otsingus välja ning kokkuvõttes jääd ilma paljudest klientidest. Teisalt, kuna Google sisu ja tulemused on pidevas muutumises, ei ole ka kodulehe optimeerimine ühekordne tegevus – oma lehe SEO skooril tasub silma peal hoida spetsiaalsete tööriistadega, mida leidub Google avarustest rohkem kui küll, ning muidugi ka vastavalt vajadusele täiustada ja optimeerida. 

 

Aga miks me seda alati nii palju rõhutame?

Toome selle põhjenduseks mõned faktid: 90% inimestest leiavad Sinu ettevõtte, toote või teenuse kohta infot just internetist ning 71% kõikidest internetiostlejatest alustavad teekonda just orgaanilise otsingu kaudu. Ei saa ka mainimata jätta seda, et 94% ülemaailmsetest otsingutest tehakse just Google otsimootoris. Ilmselt ei pea seda ümber tõlgendama, tegu on lihtsalt äärmiselt võimeka kanaliga, mis toob Sulle rohkem kliente, seega on lausa äriliselt kahjulik seda võimalust mitte kasutada.

 

10 asja, millele pöörata tähelepanu hinnates oma veebilehe SEOd:

  • Tea, millised on Sinu jaoks olulised märksõnad ning veendu, et need oleksid ka Sinu kodulehe sisus olemas. Õiged märksõnad saab osalt teades, mida sinu klient soovib aga teisalt ka uurides, milliseid märksõnu Sinu valdkonnas päriselt otsitakse. Parim viis on lihtsalt ise otsida erinevate märksõnadega oma valdkonna kohta ja vaadata, millised on tulemused. Meie kasutame selleks võimekaid tööriistu, mis selle ülevaate meie eest ära teevad.
  • Sinu leht peab olema tehniliselt heas korras (puuduvad errorid), turvaline (HTTPS) ning omama vajalike pluginaid. Tehnilisest ja SEO üldisest seisukorrast annab hea ülevaate https://seositecheckup.com tööriist (piiratud tasuta kasutus), heade kodulehtede skoor algab 80 punktist;
  • Sinu veebileht peab olema piisavalt kiire, parimad lehed avanevad alla 2 sekundi. Soovitame WordPressi platvormil olevate lehtede kiiruse mõõtmiseks kasutada https://www.isitwp.com/free-website-speed-test-tool-for-wordpress/ tööriista;
  • Veebileht peab olema seotud Google Analytics ja Search Console tööriistadega, seda esmalt statistika eesmärgil aga ka Google nähtavuse jaoks;
  • Kõikidel lehtedel sinu kodulehel peaksid olema pealkirjad, kirjeldused ja fookus märksõnad, mis tulenevad otseselt lehel olevast sisust (ka blogipostitustel peaksid need olema, kuid keerulisemaks läheb suurte e-poodide puhul, kus kategooriaid ja tooteid on palju);
  • URLid peavad olema loogilise struktuuriga ehk mitte sisaldama veidraid tähe ja numbri kombinatsioone, vaid kategooriaid ja pealkirju;
  • Lehel peab olema korrektne XML sisukaart, see ei tõsta küll otseselt positsiooni, kuid aitab otsimootoritel sinu lehe sisu paremini leida; 
  • Sinu koduleht peaks omama lehesiseseid linke (hea tava = 1 link 1 lehel), sest see mõjutab otseselt sinu lehe skoori ning seob ka veebilehe sisu külastaja jaoks;
  • Hea SEOga lehtedel on ka palju välislinke ehk teised lehed, kes on Google mõistes autoriteetsed, omavad linke Sinu lehele, see on seotud koostööpartnerite ning sisuturundusega.
  • Kõik pildid peavad omama pealkirju ning alt tekste ja lisaks olema ka optimeeritud suurusega, mis omakorda aitab kaasa lehe kiirusele.

Kas tundub, et sinu praegune veebileht ei ole piisavalt hästi optimeeritud või pole seda üldse? Tunned, et SEO tegemine on Sinu jaoks võõras teema ja nõuaks liiga palju aega? Arusaadav, me ei peagi kõike oskama ning selleks ongi spetsialistid, kellel on kogemused ja teadmised, kuidas seda maksimaalselt hästi teha. Meie poolt pakutavad kodulehed ja e-poed sisaldavad juba ka optimeerimist otsingumootorite jaoks, sest meie eesmärk on, et Sinu uus veeb ka otsingus heal positsioonil välja tuleks ning seeläbi oodatud tulemusi tooks. Kui aga vajad abi praeguse lehe optimeerimisel, siis anna meile sellest teada ning aitame viia Sinu veebilehe uutele kõrgustele. 

(Allikas: Britzfeel)