SEO teenuse hind ja ajakulu. Miks nii kallis?

03.03.2022 SEO

SEO teenuse hind sõltub projekti ajakulust ja backlinkide hankimisele kuluvast summast:
Võib öelda, et odavaima SEO teenuse hind jääb vahemiku 250-299 EUR/ kuu + km.
Keskmine SEO  teenuse hind kuus on siiski 400-500 EUR + km.
Tipptegijad, kellel kogemusi 15+ aastat, küsivad teenuse eest 800 – 1000 EUR + km/kuu

SEO teenuse hind.

SEO teenuse hind sõltub projekti ajakulust ja backlinkide hankimisele kuluvast summast:
Võib öelda, et odavaima SEO teenuse hind jääb vahemiku 250-299 EUR/ kuu + km.
Keskmine SEO  teenuse hind kuus on siiski 400-500 EUR + km.
Tipptegijad, kellel kogemusi 15+ aastat, küsivad teenuse eest 800 – 1000 EUR + km/kuu

Tavaliselt minimaalne teenuse kestvus on 6 kuud, kuid ideaalis võiks teenus kesta 1 aasta.
Nii on sellest kõige rohkem kasu.

SEO ajakulu.

SEO ajakulu sõltub väga paljudest teguritest. Väga suur osa kulub lihtsalt auditite tegemiseks, et tulemusi saaks analüüsida.  SEO seisukord tuleb üle vaadata iga kuu. Selleks tuleb teha vastavad auditid ja need üle vaadata, analüüsida ja kirja panna.

Lisaks kulub SEO aeg tehnilise SEO parandamiseks, märksõnade analüüsiks, sisutekstide optimeerimiseks, backlinkide hankimiseks, konkurentide analüüsiks.

Ajakulu mõjutavad kõik asjad. Oleneb mitu märksõna optimeerida. Üldjuhul tähendab see ka väljavalitud  märksõnale uue sisuteksti kirjutamist. Arvestada võib, et juurde tuleb arendada uusi vahelehti ja sisestada sinna sisu, need kujundada, lisada pildid jms . Alati ei pruugi seda vaja olla, aga praktika näitab, et paljudel juhtudel see siiski nii on.  Juba sellise arenduse keskmine hind, kui tellida teenus arendusfirmast, on 60 EUR/h + km.

Märksõnade analüüs ja selle ajakulu.

Märksõnade analüüs võtab omajagu aega. See algab mõttest ja lihtsalt märksõnade kirja panemisest. Selleks sobib ka ideaalselt exceli tabel. Kirja on vaja panna kõik märksõnad, mis pähe tulevad. Esiteks loomulikult need, mis seostuvad firma toodete või teenustega. Algselt pole olemas sellist asja nagu liiga palju märksõnu. Ideaalis kaasa sõbrad, tuttavad, töökaaslased, kes samuti võiksid sinu äriga pähe turgatavaid märksõnu välja pakkuda. Kui märksõnad kirjas, siis oleks vaja need kuhugile programmi sisestada, et teada saada nende otsingumahud. St kui palju seda märksõna inimesed sisestavad ühes kuus Google otsingusse. Selleks sobib Google ADSis olev keyword planner.

SEO hind ja ajakulu

 

 

 

 

 

 

 

Kui firmal ei ole töötavat Google ADSi kampaaniat, siis tulemusteks on ainult otsingu vahemikud, mis on aga päris suured. Samast tabelist leiab ka konkuretsi lahtri, mis näitab, kas see on: kõrge, keskmine või madal. Aga kuidas teada saada kas need märksõnad  Google leiab sinu kodulehelt? Selleks on vaja spetsiaalset SEO programmi. Mina kasutan ahrefs nimelist programmi. Kui sisestada sinna märksõnad saab samuti kätte sarnaselt otsingumahud nagu keyword plannerist. Aga lisaks siis ka selle, et kas vastav märksõna on juba kodulehelt leitav. Lisaks on võimalik saada iga märksõna kohta eraldi väga palju infot.

SEO konkurents

Konkurets- mis firma leht tuleb Googles selle märksõnaga esimeste seas välja (top 10) ja veel palju muud.  Edasi saab hakata uurima konkurente, mis seisus nende lehe SEO on ja kas endal saaks seda paremini teha. Piiluda nende sisutekstides olevaid märksõnu ja kui need silma hakkavad, siis leida need, mis ühtivad sinu toodete või teenustega – ka need kirja. Kui nüüd ikka tundub, et õigeid märksõnu pole, siis saab kasutada tööriistu, mis näitavad soovitusi. Samamoodi on keyword planneril selline võimalus, aga ka ahrefsil. Sisestades oma excelis olevad märksõnad annab programm soovitused, mis sõnu võiks veel kaaluda ja optimeerida. Kõik see töö tuleb teha ära manuaalselt ja jälgida igal kuul, mida konkurendid teevad.

SEO hind ja ajakulu

 

 

 

Vali välja märksõnad mis on:

1. Sinu ärile kõige sobivamad st mis sinule kõige rohkem tulu toovad
2. Suurima otsingumahuga
3. Väikse konkurentsiga

Ja neid siis tuleb hakata optimeerima

Tehniline SEO ajakulu.

Tehnilise SEO parandamise ajakulu võib osutuda kõige suuremaks ajafaktoriks SEO teenuse juures. Ja seda ei suuda keegi kohe täpselt ette ennustada.
Loe siit, mis on tehniline SEO. Kõigepealt tuleks teha audit, mis ütleb täpselt, mis on SEO tehnilised vead lehel ja mida tuleks parandada. Selleks tuleks kasutada spetsiaalset programmi. Mina kasutan jällegi ahrefsi nimelist. Erroriteks võivad tulla katkised lehed (404 error), katkised lingid, pildid. Samuti liiga suured pildid. Neid erroreid on päris suur list ja ei hakka kõiki siin välja tooma. Kõike ei pruugi korda saada SEO spetsialist ise ja siis tuleb abi paluda arendajatelt. WordPressi tehnilise SEOga saame meie ise enamjaolt hakkama. Abi tuleb paluda kui JavaScript failid on katki. Üsna tihti annavad erroreid ka kasutatavad pluginad. Ja siis on võimalus, et neid ei saagi täiesti korda. Võib abi küsida plugina omanikult/arendajalt, kuid sealt enamjaolt tuge ei saa. Üheks suurimaks mureks on kodulehe avanemise kiirus. Mina kasutan kiiruse testimiseks  GTmetrix lehte ja UK serverit.

Kodulehe kiirus - gtmetix - missioon

 

 

 

 

 

 

Kui kodulehe avanemine on ikka väga aeglane, tuleks sellega tegeleda. Probleem võib olla paljudes asjades. Lihtsaim viga on kui esilehe pildid on mahult lihtsalt liiga suured. Keerulisem on siis, kui aegluse põhjustab server, kus koduleht üleval on. On juhuseid, kus on vaja välja vahetada server ja teenusepakkuja. Vahel juhtub, et tuleb loobuda pluginatest (WordPress), mis aegluse põhjustavad. Seega on tehnilise SEO kordategemine päris ajakulukas. Ja probleeme võib aja jooksul lihtsalt juurde lisanduda. Sellepärast tuleks lehel tehnilise SEO olukord üle vaadata igal kuul ja vajadusel vead eemaldada.

Backlink ja selle hind.

Backlingid on SEO juures teema, milleta mitte kuidagi ei saa. Oma lehele backlingi saamine nõuab vaeva ja raha. Tuleb otsida välja kõik koostööpartnerid ja paluda neil oma lehele panna link. Vaadata üle tasuta infoportaalid (neti.ee jms) ja sinna teha väike firma tutvustus ning kindlasti mitte unustada lisamast kodulehe aadressi ja suunavat linki. Aga kahjuks ei ole sellised kohad piisavad hea autoriteetsuse saamiseks. Siis tuleb pöörduda firmade poole, kes tegelevad backlinkidega. Kui mõelda Eesti SEO peale, Eesti backlinkide peale, siis hinnad algavad 80 EUR ja lõpevad 200 EUR juures ühe postituse eest, mis sisaldab ka backlinki. Ilma nendeta SEO tulemust ei tule. Alustuseks võiks olla 5-7 korraliku backlinki, et DR (domain rating – domeeni autoriteetsus) oleks 20 piires. Ja edasi lisada backlinke vastavalt rahakotile 1-2 tk kuus. DR 30 ja üle selle on Eesti mõistest juba hea tulemus.

Link building - backlink - missioon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kui tahad veel eriti häid backlinke, siis telli sisuturundusartikkel: Delfi, Äripäev, Postimees sobivad selleks ideaalselt. Hind tundub küll krõbe, aga lisaks turundavale artiklile saad sealt ka väga korraliku backlingi. (mis on backlink vaata siit)

SEO hind (kokkuvõte)

SEO ga tegelemine on järjepidev töö. Jälgida tuleb, et tehniliselt oleks leht korras. Seda, et backlingid oleks ikka üleval, dofollow ja toimivad. Samuti tuleb jälgida, mida konkurendid teevad. Hinnakujunduses on arvestatud, et SEO programmid, mida spetsialistid kasutavad, on tasulised-  maksavad  ca200+ EUR/kuu . Palju aega kulub lihtsalt analüüsile ja audititele (tasuta auditi saad tellida siit), mida tuleb teha, et näha SEO seisu.
Nüüd tundub, et 299 EUR/kuu teenuse eest on väga soodsalt sõlmitud tehing.

Rene Kasetalu
SEO teenused
rene@missioon.ee

Kontakti saamiseks kasuta ka allpool olevat kontaktivormi