Missioon - blogi_millega peaks uue veebilehe puhul arvestama

Uus veebileht - millega peaksin arvestama?

30.03.2022 Koduleht

Suhtleme igapäevaselt paljude ettevõtjatega erinevatest valdkondadest ning ajapikku on jäänud kõrvu sarnased mustrid. On ettevõtjaid, kes ei usu veebilehe tähtsusesse ega selle võimesse aidata müügile kaasa ja on neid, kes soovivad vägagi olla veebis esinduslikult nähtavad ning usuvad sellesse kui müügikanalisse. Toome kokkuvõtvalt välja, millega peaks uue veebilehe loomisel arvestama ning kuidas ettevõte saaks juba varakult uue veebilehe loomisesse hakata panustada, et hiljem protsess sujuvamalt läheks.

Paljud ettevõtjad, kellega oleme olnud suhtluses, on olnud digitaalmaailma teemadest kauged ning neil on puudunud usk sellesse, et üks koduleht võiks ettevõttele kasu tuua ja on tugevalt kinni oma praeguses ärimudelis, mis on nende jaoks juba aastaid toiminud täielikult ilma või siis väga aegunud eksistensiga veebis. Hetkel võib selline äri veel toimida, aga kas ka tulevikus? Teisalt on ettevõtjad, kes on võtnud vastu otsuse, et nad soovivad olla veebis esinduslikult olemas või on otsustanud üha uuenevas digimaailmas oma tooteid/teenust müüa laiemale sihtgrupile läbi e-poe ja usuvad sellesse kui toimivasse müügikanalisse.

Selles artiklis keskendume pigem neile, kes on teinud otsuse, et nad tahavad olla veebimaastikul konkureerivad, olla nähtav otsingumootorites ning tekitada endale müügikanal, mis müüb 24/7. Need ettevõtjad on väärt kiitust, sest see otsus ei pruukinud tulla kergelt, kuid see on õige suund, sest täna,  on see oluliseim kui kunagi varem ja on seda ka tulevikus. Kuid millega peaks uue veebilehe või e-poe loomisel juba kohe alguses arvestama?

Toome teieni 5 olulist punkti, millele varakult mõelda veebilehte luues. 

  1. Bränd ja logo – Kui ettevõttel on bränd juba olemas, siis tuleks kindlasti üle vaadata ka logo, kui logo on tehtud 20 aastat tagasi ja näeb välja visuaalselt aegunud, siis tuleks ka sellele uuendus teha. Uues veebis, mis on atraktiivne ja kaasaegne jääb vana logo väga hästi silma ning võib rikkuda kogu üldmulje. Kui minna veel detailsemaks võiks ühel korralikul ettevõttel olla ka oma brändikujundus ehk teatavad värvid ja elemendid, mida kommunikatsioonis kasutatakse, et hoida ühtset joont ning tekitada äratundmisrõõmu oma klientides. 
  2. Strateegia ja pühendumine – veebilehte ei ole tõesti mõtet niisama luua, sellel peab olema oma roll mängida ettevõtte üldises stateegias ning see roll tuleks juba idee faasis paika panna. Kõige esimese asjana on vaja paika panna eesmärk, mida veebileht peaks täitma ja mõtestada lahti ka sihtgrupp, kellele veebileht saab olema suunatud. Lisaks kui ka Sinu konkurendid on veebis aktiivsed, siis tasuks kindlasti analüüsida ka nende veebilehti, vaadata, kuidas nemad on asjale lähenenud ja mida saaks veel paremini teha. Kõige olulisem on pühenduda veebilehe loomise protsessi samamoodi nagu teistesse ettevõtte protsessidesse, sest ainult nii on võimalik luua head asja.
  3. Veebilehe tehniline teostus  veebilehe loojaid on turul palju, pakkumisi on võimalik saada erinevates hinnaklassides ning teenusepakkujate võimekused on erineval tasemel. Kindlasti aitab kaasa see, kui enda jaoks panna alguses paika eelarve ja formuleerida oma soov võimalikult täpselt ning mõelda ka sellele, mis on Sinu jaoks koostööpartneri puhul oluline. Kas tahad saada lahenduse võimalikult odavalt ja kiirelt kätte? Kas tahad, et Sind toetatakse ka lahenduse väljatöötamises ning panustatakse parima tulemuse loomisesse? Kas tahad, et ka hiljem Sinu muredele või uutele soovidele lahendusi pakutakse? 
  4. Veebilehe sisu– Kodulehe või e-poe loomisel on tavaliselt eesmärk üks,  see peab müüma tooteid/teenuseid, kas otseselt või kaudselt. Nagu müügiagendi puhul, kes potsensiaalse ostjaga suhtleb ja talle toote/teenuse omadusi, kasusid ja eeliseid selgitab, peab ka veebileht sedasama edasi kandma. Kui sa ettevõtjana ei tunne end sisutekstide kirjutmise osas kõige mugavamalt, siis tasub teha koostööd sisuloojatega, kes aitavad õiged sõnad ritta seada. Teine oluline rõhk on piltidel, nii-öelda meeleolu loovad pildid võiksid olla oma ettevõtte kohta ja kindlasti kvaliteetsed, sest ainult nii saad anda edasi oma ettevõtte reaalset olemust, kui aga ei ole võimalik selliseid pilte ise toota, saab abi ka pildipangast. Tootepiltide puhul tuleb keskenduda kvaliteedile, sest paraku on tootepilt see, mis suurema osa müügitööst veebis ära teeb. Ühtse tonaalsusega, hea valgusega ja erksad tootepildid köidavad ning annavad edasi toote kvaliteeti ja vajadusel räägivad ka oma lugu. Siinkohal ei tohiks kindlasti järeleandmisi teha, vastasel juhul kannatab kogu veebilehe üldmulje ja ka usaldus ettevõtte vastu.
  5. Turundus – See on punkt, mis jäetakse tihti unarusse, saadakse uus veebileht või e-pood valmis ja järgmiseid samme ei tehta või planeeritakse alles hiljem. See on suur viga, sest veebileht võib olla kui äge tahes, aga kui see sihtgrupini ei jõua, siis pole ka sellest kasu ning investeering ei hakka end tagasi teenima. Siinkohal on vaja läbi mõelda, kuidas sa oma olemasolevaid kliente teavitad ja kuidas sa hakkad uusi kliente püüdma. Kas sinu peamisteks turunduskanaliteks saab olema sotsiaalmeedia, Google, uudiskirjad või hoopis midagi muud…see kõik vajab plaani ja ka tegusid. Hea digiturundusega on võimalik oma käivet mitmekordselt kasvatada, muidugi erinevad tulemused ka valdkonniti, kuid panustades teadlikult ja piisavalt tulevad ka tulemused järgi. 

Tegelikult on veel üksjagu detaile, millele keskenduda, kuid oleme hetkel kokku võtnud kõige olulisema, et joonistada silme ette terviklik pilt. Tõime teieni just need viis kokkuvõtvat punkti, millega peaks kindlasti arvestama uue kodulehe või e-poe tegemisel ning millele fookust koondada. Kokkuvõttes võime võrrelda uut veebilehte või e-poodi füüsilise poega, kui ettevõte hakkab avama uut poodi, siis on oluline, et see oleks tema klientide jaoks heas asukohas, näeks esinduslik ja viisakas välja, teenindajad oleksid pädevad ja jagaksid vajaliku infot ning oluline on ka see, et kliendid teaksid, kuidas kauplus leida. Veebileht hakkab toimima siis, kui sellesse on piisavalt panustatud, täpselt nagu füüsiline äri. Kui vajad abi uue kodulehe või e-poe tegemisel ning tahaksid lisaks veebilahendusele saada ka nõu, milliseid samme peaks astuma, et saada edukamaks, siis anna meile oma soovist teada ning vaatame koos, kas leiame Sulle sobiva lahenduse ning saame ühiselt seda rada koos sammuma hakata!