Blogi - e-poe lahendused_äriabiagentuur Missioon

Milline veebilahendus on e-poe loomiseks sobivaim ja soodsaim?

02.07.2020 E-äri

Turul on üsna palju võimalusi e-poe tegemiseks, valida saab vabavarana saadaval olevate tarkvarade, teenusepõhiste platvormide ja erilahenduste loomise vahel. Vaatame lähemalt, millised on erinevate veebilahenduste head ja vead ning kui palju need Sulle maksma lähevad.

Enne kui hakkad sobivat e-poe lahendust valima, mõtle järgmistele küsimustele:

  • Kes on Sinu sihtgrupp? Lahenduse valikul on üks oluline punkt ka tarne- ja makselahendused, kui Sinu sihtgrupp asub ka väljaspool Eestit peab veebilahendus võimaldama tooteid või teenuseid ka nende klientideni viia.
  • Kui edukaks soovid saada? Teenusepõhised platvormid muutuvad juba keskmiste käivete juures üsna kulukaks, sest tihti napsatakse ka käibest vahendustasu. Seega mõtle, kui palju sa plaanid oma e-poega käivet hakata teenima.
  • Kui suur on Sinu eelarve? Mõned veebilahendused võivad esmapilgul tunduda soodsad lahendused, kuid kui mõelda ette ja kalkuleerida läbi vahendustasud, juurdearendused, moodulite maksumused ja muud kulud, siis muutub pilt kohe. Seega ole tark, mõtle ette ja arvuta läbi ka eesootavad kulud.

 

Meie oleme oma valiku teinud!

Missioon on täna valinud kodulehtede ja e-poodide tegemiseks WordPress ja Woocommerce tarkvarapõhise platvormi, sest seda kasutab maailmas pea 1/3 kodulehti ja e-poode. Mida rohkem kasutajaid, seda rohkem seda ka testitakse, uuendatakse ning arendatakse – lahendus on stabiilsem ning rohkemate võimalustega, mistõttu ka soodsamate arenduskuludega kui alternatiivsed lahendused turul. Kirjutame pisut lähemalt, milliseid võimalusi on veel saadaval ning mis on nende plussid ning miinused.

 

Milliseid alternatiivseid lahendusi on veel turul?

Eestis on leidub üksjagu e-poode ka teistel vabavarana saadavatel platvormidel, mis pakuvad samuti standardseid e-poe funktsionaalsusi ning on tehniliselt üpris võimekad, kuid mis puudutab arenduskulusid ja juurdearenduste lihtsust, jääb meie pakutav lahendus lahingus siiski peale. Lisaks on turul ka teenusepõhiseid veebilahendusi, mida saab kasutada igakuise teenustasu eest. Teenustasu sisse kuulub ka veebimajutus, mis on vabavarana saadavate platvormide puhul aga lisatasu eest. Teenusepõhiste platvormide suurimad plussid on haldamislihtsus ja veebilahenduse loomise kiirus, suurimaks miinuseks on aga fakt, et lahendus ei saa kunagi Sinu omaks ja kui ettevõtte käibed kasvavad, tuleb suuremat osa oma käibest ka ära anda. Näiteks, meie lahenduse puhul võib jääda keskmise e-poe esialgne investeering umbes 3000€ ringi. 5000€ kuukäibe juures peaks teenusepõhise lahenduse puhul maksma aastas umbes 1800€ vahendustasuks ning 156€ püsikuludeks (arvestades vahendustasuks 3% ja püsikuluks 13€). Teenusepõhise lahenduse puhul maksad Sa meie lahenduse kinni 2 aastaga või isegi kiiremini, olenevalt käibe suurusest, küll aga ei saa sa kunagi oma e-poe omanikuks ning oled sõltuv teenusepakkujast. Põhimõtteliselt on see nagu eluaseme üürimine, kokkuvõttes rikastad teist ettevõtet oma tulude arvelt.

 

Leitavus Google otsimootoris ning tehniline võimekus selle teostamisel

Väga suurt rolli mängib ka erinevate lahenduste tehnilised võimekused nii juurdearenduste osas kui ka näiteks lehe nähtavaks muutmisel Google otsimootori jaoks. Meie lahenduse puhul on võimalik minna väga süvitsi ning saavutada maksimaalselt häid tulemusi, alternatiivsete lahenduste puhul jääb aga SEO võimekus pigem rahuldavaks, sest võimalused on väga piiratud. Näiteks teenusepõhiste platvormide puhul on võimalik lisada ainult Google jaoks vajalikud pealkirjad, fookus märksõnad ja kirjeldused ning muud tehnilised tööd jäävad tegemata, sest koodile ligipääs puudub. Kuid kuna kodulehe SEO ja Google otsimootori tingimused on ajas järjest olulisemaks ja täpsemaks muutumas, siis on SEO võimekus veebiplatvormil siiski äärmiselt oluline, kuna see määrab ka tulevikus Sinu lehe positsiooni otsimootoris.

 

Järgnevas tabelis oleme välja toonud juba täpsemad veebilahenduste võimekused. Oleme lähtunud hinnangute andmisel platvormide avalikult kajastatud infost, enda kogemustest ning sellest, mida on platvormide kohta teised välja toonud. Tabelis ei ole kajastatud erandeid, mis tähendab, et oleme aluseks võtnud platvormide standard võimekused, mis ei tähenda, et pädeva arendaja ja lisa investeeringute puhul ei ole võimalik saavutada enamat. Lisaks ei ole tabelis toodud kulude puhul võetud arvesse kolmandate osapoolte kulusid nagu veebimajutus, makse- ja tarnemooduliste tasusid jms, sest need sõltuvad lepingupartnerite tingimustest. Pöörame ka tähelepanu sellele, et tarkvarapõhiste lahenduste puhul tuleb kindlasti arvestada ka hooldustega, mis tuleneb erinevatest faktoritest ning seetõttu pole tegemist standardkuluga. Teenusepõhiste lahenduste puhul eraldi hooldustasusid ei kaasne, plavormi hoolduse eest hoolitseb teenusepakkuja ning seda katab kuutasu.

Veendu, enne otsuse tegemist, milline lahendus on Sinu äri jaoks kõige sobivam ning kalkuleeri läbi ka kaasnevad kulud. Kui jääd otsuse tegemise hätta, siis aitame Sind heameelega – võta meiega ühendust, konsulteerime ning käime Sinu ettevõtte jaoks olulised punktid läbi. Meie e-poe lahenduste kohta saad lähemalt lugeda teenuste alt.